www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws
topbella

Saturday, February 14, 2009

amaran buat nyamuk/lalat jantan : Jaga La Korang!!


dalam 2-3 hari nie aku sibuk membaca tentang lalat dan nyamuk dan tabiat nye..semenjak tu aku semakin berpengetahuan pasal lalat dan nyamuk..aku semakin mengenali serangga yang dianggap pembawa durjana dan kemusnahan ini..yang lebih aku geram adalah nyamuk/lalat jantan..sangat berbahaya..aku selalu berpesan pada hafizah in wonder supaya lebih berhati-hati ngan makhluk perosak nie..kalau dibiarkan dorang nie..boleh hinggap² boleh dekat² pas tu nak hisap bende manis² je..lepas jadi hampas atau hampeh baru la dorang bla..tu yang aku panas ngan bende tu..

tapi hafizah in wonder slalu amik endah tak endah jer cakap aku..aku takut nyumuk/lalat nie akan memganggu ekosistem manusia berhati mulia..tapi lalat dan nyamuk skang nie dah berevolusi..dorang dah reti pakai topeng..pakai spek mate..rambut sikat tepi..dan macam² cara lagi untuk dorang nie mengaburi mata madu bunga-bunga yang manis nye tidak terperi..aku menyeru kepada semua bunga-bunga..berjaga²lah kalian semua..

lagi satu lupe aku nak citer..aku dan sekumpul sainstis sedang bertungkus lumus bagi mencari formula dan jalan bagi menghapuskan dan mencegah kemaraan nyamuk/lalat jantan ini..insyaallah dalam mase terdekat nie aku akan mengeluarkan produk penghapusan nyamuk/lalat..alat tu name dia.. RAKET NYAMUK / RAKET LALAT...

0 comments:

Post a Comment


'



berape peratus kekuatan cinta anda pada si dia?