www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws
topbella

Wednesday, March 4, 2009

aku tersentak dalam kebesaranNya..

sesungguhnya Allah itu maha pengasih(ar-rahman) dan penyayang(ar-rahim)..Dia akan sentiasa ingat pada hambaNya yang lemah tetapi adakah hambaNya akan ingat padaNya setiap masa..fikirkan lah..tujuan aku berceramah nie adalah untuk mengingatkan diri aku dan semua umat manusia betapa besarNya pengorbanan Tuhan iaitu Allah dalam memenuhi permintaan hambaNya..tengoklah ape yang dah jadi pada aku..




1. dalam seminggu dua nie aku ade masalah nak datang kerja..moto aku kan rosak..nak repair..masyallah..mahal sangat..haa..tu la..nak sangat moto canggih..dah tak reti nak jaga amik kau..jahanam sudah..dalam citer aku terdahulu kan ader aku citer pasal aku nolak moto ngan hafizah in wonder..time tu la moto aku rosak..adoh.. duit tak de lak..pening jap..nasib baik hafizah in wonder kuatkan semangat aku..pastu dah nak jadi citer,dengan kuasa Allah swt, tetibe member aku yang teramat sayangkan moto nouvo dia call aku dan offer aku pakai moto dia sementara moto aku rosak nie..dia cakap lepas moto aku ok..aku boleh return kan balik moto dia sebab dia nak pakai kete kakak dia..org ngah gile stereng katekan..lepas susah aku..

2. hal ke-2 nye, sebab aku dah serabut moto aku rosak, aku bercadang nak amik kete baru yang jimat minyak untuk aku g keje..tapi ader niat² lain lah lagi..tanye la hafizah in wonder..hehehe..kalau korang nak tau..proses nak kaur kete nie bukan lah perkara yang mudah apetah lagi org cam aku yang xder lesen nie..lagi la susah..tapi lagi skali, urusan aku dah dipermudahkan Allah..kete aku cepat je kuar..aku rase lagi cepat dari org yang ader lesen lah..alhamdulillah..kaler biru..cantek tau..hehehe..hafizah in wonder pun suke kaler tu..





3. pas kete dah kuar..akan la nak melanggut je dealer kete tu..abis dia nak makan aper?kene la bagi duit..patut nye aku kene kuar duit dalam RM1500.00..mane nak carik duit banyak tu..mane la aku ader..lagi besar duit yang aku nak kene kuar kan dari gaji aku sendiri lak tu..tapi..lagi skali..urusan aku dipermudahkan olehNya..aku kene bayar untuk kete tu RM500.00 je..sebab kete tu aku dapat diskaun..settle..





4. ape lagi..kete dah kuar..duit pun dah kuar..walaupun aku kene bayar RM500.00, jumlah tu besar bagi aku yang bergaji sederhana nie..sekaligus mengugat kedudukan kewangan aku..dah la nak g dinner Afamosa..duit xder lak..nak beli baju,seluar,kasut n macam² lagi lah..same lah ngan hafizah in wonder..tapi yang nie paling best..care dapat duit banyak yang paling cepat..aku dedahkan rahsia nye..beli kete--bayar skit--amik kete--pegi pejabat pos--amik borang redem--beratur sampai gemok--then dapat RM625.00!!!sape nak bagi..hehehe..tapi yang megejutkan..ader satu kejadian yang pelik dah berlaku!! ketika aku dan hafizah in wonder sedang menunggu Queue yang panjang sehingga berjimbit(maksudnye tggu sampai cucu aku jadi atok gak..lame xlame lah..) kitorang menunggu nye..dalam keletihan menunggu--aku sampai tetido.., ade sorang hamba Allah nie(pakcik dah--oldskool dah--)datang kat hafizah in wonder n terus bagi nombor dia yang lebih dekat gilirannye..tapi pakcik tu muke dia blur jer trus bagi piece of paper--nombor giliran tu la pade kami..mase tu ader 10 org di depan aku..ya Allah..terima kasih pada Allah..tapi aku pikir sebab pakcik tu bagi nombor giliran tu pada hafizah in wonder sebab dia comel kot--hehehe..

0 comments:

Post a Comment


'



berape peratus kekuatan cinta anda pada si dia?